top of page

מודל הורי אמיתי מהו

״היום אני מבין איזה אבא מדהים היה לי״. ״היום כשאני אמא, אני מבינה כמה אמא שלי עשתה עבורי״. ״היום כשאני גרוש בעצמי, אני מבין מה אמא שלי עברה בשבילי״.

משפטים שאני שומעת כמעט מכל הורה שמגיע אלי לקליניקה. הרי, מי מאיתנו לא אומר משפטים כאלו, מהסוג הזה? כמעט כל אחד מאיתנו עבר שינוי נקודת מבט כלשהי ביחס להורינו. הילדים שלנו יעברו אותו דבר לגבינו.


ולמה זה חשוב? כי בסוף בסוף, כשיגדלו ויתבגרו, ויחשבו עלינו, על איזו אמא או אבא הייתי, זו תהיה האינדיקציה האמיתית למה שהם חושבים עלינו. לא מה שקורה עכשיו, לא הכעסים, המבטים, ההערות, אפילו לא האהבה הבלתי תלויה בדבר.




ולכן, כשהיום אתם מקבלים איזושהי החלטה, תמיד תשאלו את עצמכם: מה הוא/היא יחשבו עלי עוד 20 שנים? על ההתנהגות שלי, על הפעולות שלי, על הבחירות שלי? האם יזכרו לי את הפעם ההיא שיצאתי נגד אמא שלהם


כי היא הכעיסה אותי או שיזכרו לי שלעולם לא אמרתי מילה רעה עליה? האם יזכרו את המילים הנבזיות על בן/בת הזוג החדשה של ההורה או את היום ההוא שהלכנו יחד לקנות פרחים לאבא לרגל יום הולדתו?


אני, לדוגמא, מוקירה אלפי תודות לאמא שלי שאני בטוחה שכל כך הרבה פעמים נשכה שפתיים במהלך השנים כשאני כל כך פיארתי את אבא שלי (שזה בסדר ומותר) או את העובדה שהיא עזרה לי לעכל ולתווך חיובית את הרגע בו התבשרתי

שהולך להיוולד לי אח חדש מקשר חדש של אבא.


את שני המקרים האלו, לדוגמא, היא יכלה לעשות אחרת, בדרך שתשרת את האגו שלה, המציאות כפי שהיא תופסת וכד׳. אבל היא בחרה כל פעם מחדש לפעול בענווה, בכבוד, כהורה. כל פעם כזו היא בחרה בסוף בסוף- לטובתי.


כבוגרת, אני רואה דברים שכילדה לא היה לי שמץ של מושג לגביהם. את האילוצים, השיקולים והוויתורים הנדרשים. החוויה הכללית מקבלת פרספקטיבה ממרחק הזמן והיא, היא הקובעת איך הילדים שלנו יתפסו אותנו. סמכו עליהם, הם ממש הרבה יותר חכמים מהקרדיט שנוטים לתת להם.

אז עכשיו כשהתגרשתם או שאתם ניצבים לפני גירושים, איזה הורה אתם רוצים להיות עבור הילדים שלכם?


איך תרצו שהילדים שלכם יזכרו אתכם?

שאלה לשבוע חדש.



אלינור.

נ.ב- אתם המשאב הכי חשוב עבור הילדים שלכם. אני פה לעזור לכם לעזור לילדים שלכם לעתיד טוב יותר ולהווה בטוח ורגוע, 0544-626-726

bottom of page