top of page

מתי יגיע הפיצוץ בין האחים?

מתי יגיע הפיצוץ? במיוחד בסגרי הקורונה, אבל ממש לא רק, אחד הדברים שכולנו מניחים שיגיע בעקבות שהייה אינטנסיבית של כולנו במקום סגור, ובמיוחד בין הילדים, הוא ה"פיצוץ".

לחלקנו אף קשה להאמין בשקט ובנחת שקיימים מתוך איזה שדון בכתף השמאלית שלוחש לנו: "חכו חכו, זה תכף ייגמר".. אז כמה דברים מרגיעים לי אליכם. פיצוץ לא חייב להגיע.

הוא יכול להגיע... הוא יכול גם להגיע בקטנה ממש ואז להיעלם שוב... הוא יכול גם לא להגיע. בהתנהלות תקשורתית נכונה, אפשר להקדים תרופה למכה.

התנהלות שכזו כוללת תקשורת פתוחה, הבנת צרכים, ראיית האחר, אמפתיה ועוד.

זה לא נבנה ביום או בשבוע, אבל זה אפשרי.

חוץ מזה, שאם פיצוץ כן יגיע- הרווחתם. קיבלתם פורקן, הזדמנות לשחרור קיטור ולחצים, יכולת ביטוי. ועוד דבר חשוב מאוד- היכולת להתמודד, להביע סליחה, להבהיר עניינים, לנהל שיח רגשי ולתאם ציפיות להמשך.

אם אתם בדרך לפיצוץ אבל עוד לא שם- הרווחתם גם.

הרווחתם הזדמנות להתנסות ולהתמודד עם קונפליקט בזמן אמת, מול הילדים, לבחון את היכולות שלכם ולהתקדם. כנל לגבי קונפליקט בין הילדים. אתם נוכחים בבית, נצלו זאת לתיווך.

אם עוד לא פתחתם את הנושא, זה הזמן להכיר בקשיים שיכולים לצוץ, לזהות את הדרכים להתמודד עימן, ולהגדיר שוב או מחדש כללי תקשורת מכבדים. כלי מעטולה במיוחד לילדים הוא לשאול על סיטואציות אפשריות שונות ״ מה עושים אם...״ כדי להציג דרכי תגובה אפשריות ומקובלות ובכך להרחיב לילדים את סל התגובות שלהם. הקונפליקט הוא הזדמנות חשובה לפיתוח יכולות תקשורתיות, חברתיות ורגשיות להתמודדות בעולם האמיתי, בבגרות. כך או כך, אנחנו מנצחים.


אם עדיין לא קיבלתם את המדריך החינמי שלי להתמודדות עם קונפליקטים בין אחים, מוזמנים ללחוץ כאן והמדריך יגיע אליכם למייל!


bottom of page